Millennials zijn de mensen die tussen het jaar 1980 en 2000 zijn geboren. In deze tijd is er, zeker op het gebied van nieuwe technologieën, veel veranderd. Dit betekent dat deze generatie van nature gewend is om met slimme technologieën om te gaan. Er wordt daarom ook wel gesproken van ‘digital natives’. Het is belangrijk dat bedrijven zich hierop aanpassen, omdat de verwachting is dat Millennials tegen het jaar 2025, 75 procent van de beroepsbevolking uit zullen maken.
Uit onderzoek onder 4.000 werknemers is gebleken dat Millennials op een aantal punten afwijken van andere werkende generaties. De Millennials zijn bijvoorbeeld sneller geneigd om te communiceren aan de hand van een videogesprek of met behulp van instant messaging. De vaste telefoon gebruiken zij amper en in plaats daarvan wordt een gesprek gevoerd via smartphone of laptop. Het is belangrijk dat bedrijven hierop ingericht zijn, zodat deze grote groep werkenden hun werk efficiënt uit kan voeren.
Een neveneffect van de bovenstaand beschreven trends, is dat Millennials ook vaker onderweg werk-gerelateerde activiteiten uitvoeren. Inmiddels is ruim 60 procent van de Millennials gewend om er een flexibele werkstijl op na te houden en dus niet alleen op kantoor te werken. De verwachting is dat dit percentage alleen nog maar verder zal groeien. Zeker wanneer Gen Z, de generatie die na de Millennials komt, de arbeidsmarkt zal gaan betreden. Bedrijven kunnen hierop inspelen door bijvoorbeeld online werkplekken aan te bieden, waarmee overal gewerkt kan worden ongeacht de locatie.